AEROBNA VADBA 1. del

https://www.youtube.com/watch?v=tj9d6aBOzDo

Že stari Egipčani so pred našim štetjem znali otipavati pulz. Na papirus so zapisali: »Tipaj pulz in spoznal boš, kaj ti srce sporoča, kakšno je tvoje mišljenje,  tvoja čustva!« Redna vadba, zlasti načrtna, omogoča izboljšanje delovanja srca in ožilja, pljuč in skeletnega mišičja.

Z vidika zdravja in za varno ukvarjanje s športom so pomembne tiste športne aktivnosti, ki vključujejo zmerne in ponavljajoče se ritmične dejavnosti velikih mišičnih skupin trupa in udov. Le te pripomorejo k učinkovitejši porabi kisika v telesu ter k delovanju srčno žilnega sistema, med drugim pa tudi k porabi odvečnega vnosa hranil v telo. Poleg tega  lahko odigra preventivno vlogo v številnih vsakodnevnih stresnih situacijah, ki jih  treniran človek prenaša dosti lažje kot netreniran.

V prvi vrsti imajo prednost vse športne dejavnosti, ki se nahajajo z vidika energijskih procesov v mejah aerobne aktivnosti. Aerobna aktivnost pa je tiste vrste obremenitev, pri kateri za delovanje vseh energijskih procesov v organizmu zadošča le kisik. Če bi imeli priložnost meriti sleherno dogajanje v našem telesu, ki se razvije  pri fizični obremenitvi, bi odkrili široko paleto zanimivih fizioloških procesov (poraba kisika, koncentracijo laktata v krvi, razmerje med kisikom in ogljikovim dioksidom v krvi med naporom, EKG med naporom,…). To pa si lahko privošči le malokdo.

V fitnes centrih  imamo možnost posredno spremljati odziv organizma na napor. To so monitorji srčnega utripa, ki so sestavljeni  iz oddajnika, ki si ga pritrdimo na telo z elastičnim trakom v višini srca in sprejemnika, ki se nahaja v računalniško vodenih kardio trenažerjih. Z določeno mero razumevanja fizioloških procesov in zakonitosti napora dokaj  zanesljivo spremljamo dogajanje v telesu, ki je posledica športne vadbe. S podatki, ki jih dobimo načrtujemo obremenitve in čas trajanja glede na intenzivnost vadbe.

Oddajte komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja