PREHRANA ZA ZDRAVO IZGUBO ODVEČNE TELESNE TEŽE

KAKŠNA PREHRANA JE POTREBNA ZA ZDRAVO IZGUBO ODVEČNE TELESNE TEŽE?

Ali je pomembno, da na zdrav način izgubimo odvečno težo?

Zdrav način odvečne telesne teže je izredno pomemben, ko se odločimo poskrbeti sami zase in za svoje telo. Zakaj? Ker moramo pri izgubljanju odvečne telesne teže poskrbeti tudi za zdravje naših notranjih organov, ki igrajo bistveno vlogo pri našem zdravju. Če povemo s preprostimi besedami, moramo poskrbeti, da ne spravimo telesa v šok. Šok za telo bi v tem primeru bil hitra izguba telesne teže. Predstavljajte si, telo je navajeno jesti močne obroke, kar na lepem pa začne dobivati lahko hrano. Pade v šok. In kaj sledi temu? Zaradi lastnega strahu, da bo čez čas spet lačno, si začne delati zaloge. In ko začnete čez čas spet jesti normalno, se na vašem telesu začne kopičit maščoba. Kar pomeni, da s hitro dieto in odrekanjem ne naredimo nobene koristi. Tako našemu telesu, kot zdravju in fizičnemu zgledu.

Kaj pomeni zdrav način izgube telesne teže?

Zdrav način izgube telesne teže pomeni v prvi vrsti spremembo prehranjevalnih navad in v drugi vrsti dobro organizacijo prehrane in dnevnega prehranjevalnega plana. Pomembno je, da telesu omogočimo redne in kvalitetne obroke, saj mu s tem ne damo občutka lakote in stradanja. Pomembno vlogo pri zdravem izgubljanju telesne teže igra tudi športna aktivnost, sprostitev in spanje. Spanje je izredno pomembno, saj se telo regenerira ponoči, ko spimo. Če mu želite zagotoviti fizično obnovitev je potrebno spanje med 22h in 2h zjutraj, saj se v tem času obnavlja naše fizično telo.

Ali lahko izgubim telesno težo samo s spremembo prehranjevalnih navad ali je nujna telesna aktivnost?

Vsekakor je telesno aktivnost priporočljivo vključiti v svoj vsakdan. Ne samo zaradi tega, ker smo se odločili, da začnemo delati na izgubi telesne teže, temveč zato, ker nam ustrezna telesna aktivnost in gibanje omogočata ohranjanje mišične mase, učinkovitejšo izgubo odvečne maščobe, gibanje tudi pospešuje prebavo in presnovo. Ko telovadimo krepimo srce in telo obogatimo s kisikom.

Kakšno hrano, si naj vzamem na delo, če opravljam bolj sedeča dela?

Če imate sedeče delo, kjer veliko razmišljate, je pomembno, da telesu zagotovite dovolj kvalitetnih maščob in vlaknin, ki pospešujejo prebavo ki se upočasni, če veliko sedimo ter prav tako tudi čistijo črevesje. Ravno tako je pomembno, da uživamo živila, ki telesu zagotovijo glukozo (to je lahko kakšen sadež z nizkim Gi, tablica čokolade z visokim deležem kakava,…), ki je nujno potrebna za delovanje možganov in živčevja. Obroki naj bodo majhni in lahki, da se med delom ne počutite utrujene.

Zakaj diete, ki obljubljajo hitre rezultate niso priporočljive oziroma ne prinesejo dolgotrajnih rezultatov?

Hitre diete, kot smo že omenili spravijo telo v šok,  povzročijo hormonsko neravnovesje in oslabijo delovanje organov. Med hitrimi dietami si telo začne delati svoje lastne zaloge, saj ne dobi dovolj hranilnih snovi in ko mu ponovno damo več hrane, kar bomo slej ko prej naredili, saj hitre diete niso zmogljive na dolgo rok, bomo kar hitro dobili nazaj stare in poleg tega še nove kg.

Kaj lahko naredim, če me zagrabi lakota oziroma, ko začutim željo po hrani med glavnimi obroki?

Zato pa so vmesni mini obroki, s katerimi telesu ne damo možnosti »biti lačen«.  Zelo pomembno je tudi pitje vode, saj nam včasih telo sporoča, da je žejno, mi pa zamenjamo to s hrano. Če ste lačni poleg mini malic, ki jih imate med glavnimi obroki, pa si kljub temu vzemite hrano, ki je zdrava in vas bo nasitila. Primer: oreščki, semena, surova narezan zelenjava, koščki sira, avokado,..). Glejte, da uživate živila, ki ne povzročajo narasta sladkorja in dviga adrenalina. Sem spadajo vlaknine, oreščki, semena, avokado in drug zelenjava, stročnice, ribe, mlečni izdelki…

 

 

 

 

Oddajte komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja